Tropicana


Reviews




lando maremagnum
A coastal landscape stretching to the horizon and a thousand islands set in that expanse of deep blue, and then mighty bastions of rock rising to the sky, guardians of long white sandy beaches: a unique ecosystem, pulsating with life that tells stories of resilience and beauty.
The tranquility of this coastal landscape makes us reflect on the fragility of our planet, where every sandy beach, every mist in the dark woods, every buzzing insect are interconnected to each other in a delicate and fragile balance.
This is how my thoughts are lost in the present moment, in nature, outside the chaos of daily life; then an almost painful sob: nostalgia for the many wonders lost, destroyed, in the real world.
However, the fabulous islands of Tropicana do not only arouse emotions; they also renew in us the will to live in the present and make us feel ready to return to daily life with a renewed awareness and commitment to preserve the beauty of the world: a place in which to live, every day, better and which we have a duty to preserve for future generations.

Un paesaggio costiero che si estende fino all'orizzonte e mille isole incastonate in quella distesa di un blu profondo e poi potenti baluardi di roccia che si ergono verso il cielo, custodi di lunghe spiagge di sabbia bianca: un ecosistema unico, pulsante di vita che racconta storie di resilienza e di bellezza.
La tranquillità di questo paesaggio costiero ci fa riflettere sulla fragilità del nostro pianeta, dove ogni spiaggia sabbiosa, ogni bruma nei boschi oscuri, ogni insetto ronzante sono interconnessi l’uno all’altro in un delicato e fragile equilibrio.
È così si perde il pensier mio nell’istante presente, nella natura, fuori dal caos della vita quotidiana; poi un singulto quasi doloroso: la nostalgia per le tante meraviglie perse, distrutte, nel mondo reale.
Le favolose isole di Tropicana non suscitano però solo emozioni, ma rinnovano in noi anche la volontà di vivere il presente e ci fanno sentire pronti a tornare alla vita quotidiana con una consapevolezza e un impegno rinnovato di preservare la bellezza del mondo: un luogo in cui vivere, ogni giorno, meglio e che abbiamo il dovere di preservare per le future generazioni.

3 months ago - mark as helpful (1) - report